netizens :)

Krabi Day 2 (At Island)

Assalamualaikum w.b.r

Haiiii . Lama dah tertangguh cerita pi Krabi ni ek . Wakaka . Okay meh semua kte imbas balik di hari kedua aku kat sana . Hmmmmmm.... mari ! Bangun je pagi tu dah lambat. Besties gua pon nyenyak habis tido kan. Aku terus lah gerak mandi dulu . Lepas siap je terus gegar besties gua and yang lelain . Haha . Pepagi dah wat kecoh ek . Ketuk2 bilik depa , call mana dapat . Kat tempat orang kan . Dengan tourist guide sekali terlajak tido ^^

Lepas semua siap je apa lagi berkejar la cari tuktuk . "Tuktuk" tu pengangkutan awam kat sana . Kiranya macam teksi sapu . Bayaran dia aku taktau sebab aku tahu naik je kihkih. Maybe dah include dalam pakej kami tu .Sekali alamak aiii tuktuk dah penuh . Kahkah ni sebab aku and besties dok patah balik bilik . Biasa ah pompuan kan mesti ada je nak dibawak . 
Tak silap aku balik bilik sebab nak ambil passport . Hehehehe. So muka travel guide kami pon masam mencuka lah . Krik krik terlepaslah breakfast free kami . Jadinya pegi lah ke kedai 7E yang berhampiran . Ala dekat je dengan hotel kami , cuma melintas ke depan . Then memasing kelaparan , jadi kami dok beli roti untuk alas perut dengan mineral water .  Dalam 10-20 minit camtu tuktuk lain sampai . So kami pon bergegas naik sebelum muka travel guide bertukar hoho . Sorry !

Lepas tu kami dikumpulkan depan Ao Nang Beach . Aktiviti hari ni nak pegi pulau pulau . Seperti pakej yang kami dah decide nak pegi 7 Island . So kami diberi pelekat warna hijau dan dilekatkan kat baju untuk orang yang bawak kami tu tahu kami dari kumpulan mereka . 

By the way pelekat tu besar nilainya tau sebab ada insurans untuk kami jika berlaku apa apa waktu dalam perjalanan tu nanti . Lebih kurang setengah jam macam tu bot kami pon bergerak ke lokasi yang nak dituju . Tempat pertama kami adalah ...... Maya Bay Island  ^___^

See my besties punya plan la ni . Jemur muka wahaha mana muka aku sunburn . Macam-macam port ambil takpela nanti kita kasi throwback sendiri . Sumpah banyak gila gambar dalam galeri . Ada 4 orang maka tak terkira jumlah gambar yang kami dok 'pose' . 


Tadaaaa happy faces of us ! So after dah puas kat Maya Bay our next destination is snorkeling . Our agent stop by around that island . Okay this is my first time haha cuak baii . Habis semua aku tarik wakaka . See mereka semua soh aku relax . Aku ni memang suka buat hal kihkih.


My first experience takkan ku lupa . Macam mana nak kena bernafas dalam air . Mungkin sebab aku gelabah jadi tak dapat nak tengok ikan kat dasar laut tu lelama. Ehem nak kena practice ni rendam muka dalam baldi . Hahahah sebab nanti bila pi pulau tadela aku dok ulang perangai gelabah ni heee. Rugi tu .... 


Aha btw lepas snorkeling ni bot pon bergerak ke Pulau Monyet . Dah nama pulau moneyt mestilah banyak monyeet kan wakaka . Gambar di atas sekadar hiasan . Tah mana aku letak rasa macam takde ambil .


Ni pulak gambar kat atas ialah masa depa dok benti kat kawasan Blue Pool . Memang biru lah area kawasan tu . Dengan ikan boleh nampak macam dekat je huhu . Video dia hilang mana entah . Hee. After that kteowg pi Bamboo Island. Ni nampak ha ala-ala kat shooting set konon hihi.


Ohoiiii last Isaland Phi Phi Island rasanyaa . Adeh lupa lah , dah lama sangat trip ni wakaka. Tengok jela ehh review dia sikit best tau hehehe. Travel guide siap bawak kami naik ke tower dia nampaklah semua dari atas jap ehh tengok gambar kat bawah ni.


Lepas dah siap semua apa lagi konfem lah perut mintak diisi . Eh eh btw , masa dalam perjalanan makanan pon depa mmg bagi. Include in package . Dapatlah mineral water. roti, tembikai and apa lagi entah lupa dah heee. Ni ha perhentian terakhir makan sedap sikit . Hehehe . Sebelum depa dok siapkan makanan tu kteowg dok amek gambar sikit . Hihi. Chakk !



Okay tamatlah kisah merantau di 7 Island . Entry berikutnya aktiviti selepas balik pulau yee. Jangan bosan jangan segan mari adik mari abnag mari kakak mari baca blog ini . Hehe . Boleh bagi kowang panduan sikit nak kesana kan hihi.

*Anyeong !











tq sudi singgah. LIKE kalau suka, kalau tak suka diam je :)

0 budak mengomel:

 

copyright@athira wahid