netizens :)

DILEMA

Assalamualaikum w.b.r

Pagi semua ! Entry hari ini adalah "dilema". Kenapa dilema ek ? Jom zoom in hehe . Actually nak dijadikan cerita aku dah kerja kat sini selama 3 tahun and jap ek counting . Since 1/4/2014 until today 24/08/2017 , 3 tahun dan 3 bulan 24 hari dah ek. Entry sebelum ni aku cakap kerja kalau ada restu dari parents korang confirm akan smooth je jalan dia .

Hmmmm. Memang betul pon smooth . Setiap masalah boleh je selesai even boss aku suka cari pasal . Biasalah kerja under chinese kena tahan pressure . Eh tak jugak la , tapi kerja kat mana-mana pon sama . Cuma cara kita atasi masalah tu je berbeza , whether to take or leave it. Alhamdulillah aku masih bertahan lagi disini. Krik krik.

Tipulah kalau aku cakap tak pernah gedik-gedik apply job lain , by jobstreet ke by email ke, by whatsapp ke , hahahaha semua ada. Ini semua disebabkan bila kita berada dalam keadaan marah , minda kita bertindak diluar kawalan , apa yang kita mahu cuma "baik aku blah dari sini, bukan ada benefit pon:.. Yes and at last i'm still here. 

Dilema yang aku mention kat entry atas tu pulak dari segi persekitaran kerja. Actually kerja kalau banyak takde masalah besar pon bagi aku , cuma ..... hmm . sesiapa yang pernah kerja dengan company ni je yang tahu. Staff kat sini suka bertindak ikut kepala sendiri. Mereka tak cuba untuk memahami keadaan department lain. And department yang selalu kena push ni is "account team".

Aku memang mula dari bawah ,supervisor dulu garang nak mati oi. And usually nama aku mesti naik hahahaha. But thanks to her , i'm in my position now. Banyak benda aku belajar kat sini, dari zero aku dah ada knowledge la jugak dari presenting debtor collection, report, how to communicate with customer and many more. Thanks to Allah for giving me this opportunity. I'm really grateful.

Errr. Nanti free, aku story lagi eh pengalaman kerja kat sini. Dah mula ada yang menjeling haha . Anyeong !

tq sudi singgah. LIKE kalau suka, kalau tak suka diam je :)

0 budak mengomel:

 

copyright@athira wahid