netizens :)

Harapan

Assalamualaikum wbr

Haii . Bertemu lagi kita di entry yang berikutnya. Tajuk kalini ialah "harapan". Nampak berat kan ? Hmm . Seperti sedia maklum kalau kita tak bercerita maka orang pon tak akan pernah tahu. Betul tak ?

But , rasa tak salah berkongsi pengalaman untuk dapatkan lagi info extra. Nak dijadikan cerita aku ni friendly. Aku memang senang berkawan dengan semua tak kira peringkat umur. Bukan nak bangga diri, tapi dah memang jenis aku senang untuk bergaul as a friend, adik, akak and so on.

Ada sesetengah pihak menganggap perangai aku ni boleh dikategorikan sebagai gedik.Sebab aku manja . Lol. Dah family aku ajar macam tu, mereka sendiri tak pernah berkasar, tinggi suara melainkan hal-hal tertentu. Hahaa . 

Gedik ke kalau kita hanya berkawan? Habistu kalau aku tak berkawan dengan manusia , takkan nak suruh aku berkawan dengan binatang? 🤣🤣🤣

Actually susah jadi Nurul Athira ni. Orang selalu salah tafsir lalu buat konklusi sendiri. Jadinya aku ambil langkah berjaga-jaga, aku filter perasaan aku dari awal perkenalan. 

Aku bukan nak friendzone , tapi aku mmg akan cakap aku dah ada dia , cuma kami takde sebarang ikatan lagi. Kteowg memang dah break since 5 months ago. So sekarang just aku tahu jodoh ada kita kawen, jodoh takde redha jelah.
Bukan tak berusaha , woi 7 tahun derr aku tunggu dia. Dia ada perangai dia sendiri yang aku rasa family dia pon tak kenal siapa dia. Hehehe. Memang lain lah masa 2 bulan aku totally lost contact dengan dia. Aku cuba bukak hati bagi harapan baru dekat someone new. 

Hahahahaha. Tapi apa aku dapat cuma "harapan". That's why aku cakap lebih baik aku angkat kaki dulu dari orang-orang yang betul dah selesa dengan aku. Aku tak nak dicop sebagai orang yang suka bagi harapan. Aku kalau sayang lillahitaala, aku sayang kau sowang je. 

Jadinya kalau rasa nak berkawan dengan aku , meh ler kita kawan. Tapi cuma kawan je ye. Aku serah jodoh semua pada Allah je. Aku redha sesiapa pon yang bakal hadir in future nanti. Aku fobia nak bukak hati pada orang baru. Aku tak kuatt haha. Mungkin jodoh aku dapat hilangkan fobia aku tu. Keep praying hehe.

Sakit bila berharap. Dan sakit juga bagi harapan kat orang. Nawaitu kalau betul Allah pasti permudahkan. Biarlah orang nak judge kita apa, yang penting.. hanya aku, kau dan Allah je yang tahu. 

Jalann duluuu 🙋🏻🙋🏻🙋🏻

tq sudi singgah. LIKE kalau suka, kalau tak suka diam je :)

0 budak mengomel:

 

copyright@athira wahid